Traim in Romani(c)a si multe se explica astfel! :(

Posted on Iunie 25, 2009. Filed under: eu si ale mele... | Etichete:, , , , |

Nimic nu ma mai mira atunci cand vine vorba de un roman! Am inteles, treptat, desi rar recunosc, ca la noi in tara oamenii sunt mai parveniti decat oriunde. lucru nespus de trist, bineinteles. Fiecare incearca sa-l pacaleasca pe cel de langa el, sa-si traga foloase pe orice cai.
Traim intr-o tara in care oamenii sunt preocupati de inventarea unor noi metode de frauda, de imbogatire peste noapte. Unii fac averi din „vanzari anterioare”, altii din contracte facute cu statul, in defavoarea acestuia din urma, insa cu acordul tacit al celor ce-l reprezinta (pe stat), care isi asteapta, cuminti precum niste catelusi, recompensa, altii…pur si simplu, inseala (fraieresc) o mare parte a populatiei, cu buna stiinta.
Ma indepartez, totusi, de la subiect. Astazi mi-am propus sa scriu, deoarece s-a intamplat ceva care m-a contrariat complet. Sa va povestesc:
Vine tata astazi la mine, cu trusa medicala din masina, sa-mi arate ca luna aceasta expira. Ok, nimic rau sau gresit pana aici. Imi comunica faptul ca mi-a inlocuit trusa medicala si imi spune sa fac ce vreau eu cu cea veche, eventual, sa i-o dau sora’mii sa se joace cu ea. Nu am fost niciodata curioasa sa vad ce anume, mai exact, contine aceasta trusa medicala. Asa ca impinsa de curiozitate, pana sa iasa tata din camera, il intreb: „Da’ ce continut are? ca nu prea vad ce ar putea expira prin ea, cel putin, nu asa repede.”. Si tata imi spune ca e grabit si sa pun mana s-o desfac singura si sa ma documentez. Buuun. Incep tacticoasa sa-i rup sigiliul si ii vars continutul in pat, unde s-au revarsat linistite, obiecte ce nu-mi erau deloc straine.
Trebuie sa precizez ca trusa medicala avea valabilitate de 18 luni si era fabricata in decembrie 2007. Tot curiozitatea m-a impins sa studiez fiecare component al trusei, lucru ce m-a facut sa descopar ceva uluitor: absolut NIMIC din ce continea aceasta nu era expirat! Am sa trec in revista fiecare „obiect sanitar” si detaliile sale:
– FASA 4m/5cm tip B24, Data fabricatiei: oct 2007, valabilitate 5 ani
– LEUCOPLAST 2,5cm*2,5cm, expira 12.2010
– PLASTURI PRIM AJUTOR 5cm*40cm, expira: 12.2010
– ALCOOL SANITAR 30ml, Termen de valabilitate nelimitat
– VATA HIDROFILA STERILA TIP B, Lot/06.12.2007, Expira: 01/2011
– PLASTURE CU RIVANOL MIN. 2cm*6cm, Expira:12.2010 ( erau 5 bucati de plasturi din aia de care gasesti la magazinul din coltul strazii, o cutie cu 10 bucati la 70 de Bani)
– COMPRESE STERILE (DE UNICA FOLOSINTA) 10cm/8cm*10*5buc, Data sterilizarii: 15.09.07, Termen de valabilitate: 5 ani de la data sterilizarii.
Cam asa isi bat joc, unii ‘oameni’ (stau si ma intreb daca sa scriu oameni sau „oameni”, inca nu ma pot decide), de buna credinta a semenilor lor. Stau si ma intreb daca oamenii astia au vreun strop de constiinta ecologica. Vad in lucrul asta MULTA RISIPA! Risipim bani (trusa medicala nefiind, de fapt, expirata), resurse (plastic, textile, hartie etc), mana de lucru si timp fara niciun rost. Ne jucam unii cu ceilalti de-a micii intreprinzatori. Astazi ii furam vecinului caciula din cap, o spalam, ii aplicam cateva pene si maine iesim cu ea in targ, unde vecinul a venit sa-si inlocuiasca bunul pierdut si culmea, reusim sa-i vindem caciula ca fiind noua, la un pret ridicat, datorat faptului ca este un model nou! (este un exemplu banal,desigur, dar, pe care, il puteti observa zilnic in jurul vostru).
LUMEA TREBUIE SCHIMBATA! Sa facem acest lucru treptat, totusi, sa nu socam iremediabil unele organisme (parazite)!N-am spus cu incetinitorul, ci treptat! Pentru mine, termenul „treptat” este frate bun cu „durabil”.

Make a Comment

Lasă un răspuns

Un răspuns to “Traim in Romani(c)a si multe se explica astfel! :(”

RSS Feed for Nicoleta Bucșaru Comments RSS Feed

greu… stii… sunt voci care se zbat si incearca sa schimbe cate ceva pe ici pe colea….da`i greu.ti-am zis… „viata e greu” 😐


Where's The Comment Form?

  • Si animalele simt!!!

    Protectia animalelor
  • Fii BIO!

    cosmetice bio
  • Adopta un prieten!

     Adopta un prieten!
  • Pozitia blogului meu

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

