Simularea Competentelor Digitale – VRAJEALA

Posted on Ianuarie 24, 2010. Filed under: eu si ale mele..., Lumea pictata in...Mega Pixeli, Tampeniile unui copil | Etichete:, , , , , , , , , , , |

N-am inteles pana acum daca la aceasta simulare a competentelor digitale de miercuri, 20 ianuarie 2010, trebuia sa participe toti elevii claselor a 12-a sau doar asa…cativa, de ochii soacrei. Cert este ca la mine in liceu, din 180 de elevi de clasa a 12-a au participat doar 60. Initial, au fost alesi, numeric, 5 elevi din fiecare clasa. Mai tarziu, au venit cateva cadre didactice care au solicitat inca 5 voluntari. Din cate imi amintesc, in clasa a 8-a s-au organizat simulari pentru toate cele 3 examene, insa au participat toti elevii de clasa a 8-a, asa ca inca sunt in dubii…cine trebuia sa participe la acest „eveniment”? Avea cineva dreptul de a alege 10 copii din 30 sau trebuia ca toti 30 sa beneficieze de aceasta oportunitate?!

Mi se pare complet idiot sistemul, modul in care se va sustine aceasta idiotenie de examen, DACA poate fi numit asa. Oare ei, inteligentii pamantului, nu s-au gandit ca in momentul in care j’de mii de elevi vor accesa un anumit site, va pica nenorocitul de sistem, sau pur si simplu nu se va incarca pagina, mai ales ca siteul ales nu se incarca usor nici intr-o zi normala? Nu, nu s-au gandit? Cu ce sa gandeasca? Cu mintile lor pline de teorie si lipsite de experienta practicii?

Alta problema. Examenul dureaza 90 de minute. Ai internet in primele 30 de minute. Prima fisa de lucru are ca timp efectiv de lucru 15 minute. Daca ai nimerit la un calculator normal, care se misca bine, in maximum 5 minute ai terminat lucrul pe cerintele acestei fise. Exista insa, posibilitatea de a prelungi timpul de lucru pentru prima fisa la 30 de minute. Daca din toti idiotii din clasa unul are nevoie de 30 de minute pentru realizarea primei fise de lucru, iar ceilalti s-au incadrat in cele 15 atribuite ei, cei din urma, majoritatea, vor fi nevoiti sa astepte sa termine si ultimul idiot, pentru a putea primi cea de-a doua fisa. Cea de-a doau fisa, are ca timp efectiv de lucru 75 de minute, din care, sigur, pierzi 15 la prima fisa, ca deh…asa e la noi la romani. Ai subiecte de 15 minute si esti lasat 30, iar cand ai subiecte de 75 de minute, primesti doar 60. Ironia sortii.

Problema mea, specifica, probabil, doar mie si colegilor mei, este urmatoarea. Suntem clasa de uman. Timp de 3 ani de zile, adica pana in clasa a 11-a, inclusiv, am avut o profa taaaaare adormita. Sa ma scuzati, va rog, doamna profesoara, dar cand v-am spus ca al meu calculator s-a blocat si eu n-am ce-i face, mi-ati transmis sa fac ce vreau, caci dumneavoastra nu va ridicati de pe scaun ca sa veiti pana la mine. Probabil trebuia sa car eu calculatorul pana la dumneavoastra. Tot ceea ce am facut in astia 3 ani a fost sa sa realizam „proiecte” in Word si PowerPoint. La un moment dat, a zis ca invatam sa utilizam Access, dar dupa o ora s-a lasat pagubasa, zicand ca ii e greu sa ne invete, ca nu se descurca sa ne explice. ( Nu am inteles nici pana in ziua de astazi, cum de au voie asemenea oameni sa practice meseria de cadru didactic!!!) Acum, in clasa a 12-a, am primit o profa noua. Da, nu e perfecta, dar am aflat niste lucruri complet straine, fata de mine pana acum. Dansa are un mod de lucru mai alert, pentru ca este obisnuita cu clasele de real, dar in rest este super OK. Daca dansa nu ne-ar fi explicat putin cum sta treaba cu Access-ul, ne uitam ca niste curci printre gratiile portii.

In fine, as mai avea multe de zis, dar ma opresc aici. Astept si opiniile altora despre aceasta simulare a examenului de competente digitale, ca doar cuvantul meu nu e litera de lege😉.

Make a Comment

Lasă un răspuns

7 Răspunsuri to “Simularea Competentelor Digitale – VRAJEALA”

RSS Feed for Nicoleta Bucșaru Comments RSS Feed

Stii ca noua lege..reforma… ce mama ma-sii o fi.. a fost declarata neconstitutionala sau ceva de genu…si momentan suntem in ilegalitate… ne-a zis profa de romana :> ..Suntem preeeaaaffff! Parca vad ca peste cativa ani,diplomele noastre de bac nu vor mai fi recunoscute :))
Sa vezi ce repede pun manuta pe telefon si-mi rezerv bilet de avion catre…Polul Nord! :))

E frig acoloo!!! Mai bine mergem frumusel, in Africa, intr-un trib exotic…e mai misto: musca tzetze, diversi serpisori si tarantuleeee :X :X :X :X

Doamne, Nico:)) Parca ai sters putin praful de pe amintirile mele, e bine ca ai pastrat blogul. te pup!

Mă bucur că am reușit să scot la iveală amintiri bine pitulate de timp, Criss! Cât despre blog… l-am păstrat. Uneori, mai și scriu😀 Te mai aștept pe aici🙂


Where's The Comment Form?

  • Si animalele simt!!!

    Protectia animalelor
  • Fii BIO!

    cosmetice bio
  • Adopta un prieten!

     Adopta un prieten!
  • Pozitia blogului meu

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

