Leapsa de la Amimu

Posted on Ianuarie 25, 2010. Filed under: eu si ale mele..., Lumea pictata in...Mega Pixeli, Tampeniile unui copil | Etichete:, , , , , , , , , , , , , |

Pentru ca am simtit o oarecare invitatie subtila, in acest articol, am zis sa preiau si eu aceasta leapsa. Si pentru ca are ca subiect central „cartea”, nu-mi va fi greu s-o rezolv.

1.Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?
In general, folosesc semne de carte, bucati de hartie, rareori, in situatii urgente indoi nitelus coltul.

2.Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi dacă “da” care a fost aceasta?
Cadou, cadou, pot fi numite cele doua carti pe care mi le-a daruit iub de ziua mea (Sf. Nicolae) : Disparuti fara urma si Prietenul nevazut (ambele scrise de Cecelia Ahern), dar cel mai recent, am castigat la un concurs, „Cartea de sub brad”, organizat de siteul 121, cartea Armatele de Evelio Rosero.

3. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi dacă “da” care ar fi fost aceasta?
M-am gandit, insa oricat as incerca nu-mi iese. Cineva mi-a spus ca am multe idei, multe dintre ele sunt bune, dar pentru ca nu stiu sa ascult, nu imi pot pune nici ideile in ordine. Cam asa este. Am foarte multe idei, dar vin toate odata si ma lovesc in cap, singurul rezultat fiind, de obicei, o migrena ingrozitoare! Asadar, nu sunt omul care sa scrie, ci acela care sa editeze, sa dea anumite sfaturi, sa vada cartea ca pe un intreg si s-o slefuiasca pe alaturi😀.

4.Care este cartea preferată?
Greu, greu, GREEEEUUU!!! Sa zicem ca am mai multe preferate, ca nu ma pot opri la o singura carte. Voi trece cateva dintre preferatele mele, in ordine alfabetica, dupa numele romanului😀 : Adam si Eva – Liviu Rebreanu, Ion – Liviu Rebreanu, Jane Eyre – Charlotte Bronte, La rascruce de vanturi – Emily Bronte, Mandrie si Prejudecata – Jane Austen si romanele Ceceliei Ahern.

5.Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?
Ma tenteaza sa recitesc anumite carti, insa prefer sa citesc una noua. Singura carte pe care am recitit-o a fost Adevarata Bucurie – Judy Gill si am recitit-o pentru ca eram prea mica sa o inteleg atunci cand am citit-o😀.

6.Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?
Sincera sa fiu, la cat de vorbareata sunt, cred ca le-as da dureri de cap =)). Mi-ar face placere sa schimb idei cu Cecelia Ahern, ea fiind singura scriitoare in viata, ale carei romane intra in categoria foarte, foarte apreciate de mine.

7.Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?
Cu Amimu, cu mama, cu Sissy, cu cateva dintre profele mele si cu oricine altcineva este interesat de subiect.

8.Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?
Sunt mai multe motive pentru care as citi o carte. Fie i-am citit ultimul capitol si sunt curioasa sa vad cum a inceput totul, fie citesc inceputul si sunt curioasa sa vad cum se termina. De multe ori citesc o carte pentru ca imi pica in mana, pentru ca am citit rezumatul si m-a incantat, pentru ca am vazut filmul creat dupa povestea din respectiva carte, pentru ca mi-a recomandat-o cineva si m-a facut curioasa, etc.

9.Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?
Si eu, la fel ca Amimu, urasc denumirea de „lectura obligatorie”. Tocmai de aceea eu, parcurgeam anumite lecturi inainte sau dupa momentul in care de numeau „lectura obligatorie”. Daca citesc ceva, citesc pentru ca imi place, pentru ca vreau, nu pentru ca ma obliga cineva. Consider ca fiecare om trebuie sa-si adapteze lecturile conform gusturilor sale.

10.Care este locul preferat pentru lectură?

In banca, la scoala, in timpul orelor :”>.

11.Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?
De obicei, prefer linistea sau zgomotul de fundal al unei ore de curs😀.

12.Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?
Da, doar Fan Fiction-uri. Oricum, nu poti compara o carte palpabila cu una electonica. Cartea reala are miros, pagini scortoase sau nu, mai albe sau mai galbene, etc…are un farmec aparte.

13.Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?
Obisnuiesc sa-mi cumpar carti si apoi sa le citesc. Am citit si cateva carti imprumutate, dar dupa, in majoritatea cazurilor, mi-am procurat propriul exemplar. (Amimu stie😉 )

14.O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?
O lume in care tu nu mai esti tu. Esti un simplu spectator sau intri in pielea unui personaj. Cat citesti, problemele tale nu mai exista, timpul are o alta notiune, totul se schimba. Si da, oricat de banal sau stereotipic ar suna, cartea este hrana pentru suflet!!!

Nu imi iau ramas bun inainte, de a va anunta, ca de miercuri sau joi, voi deveni „fericita” posesoare a unei perechi de ochelari PERMANENTI. Bine, nu-i chiar asa de rea treaba, dar am crezut ca am scapat de ochelari acum 6 ani, iar acum se reintorc in forta.

Make a Comment

Lasă un răspuns

2 Răspunsuri to “Leapsa de la Amimu”

RSS Feed for Nicoleta Bucșaru Comments RSS Feed

Lasa maimutz ca-mi iau si eu ochelarii…asa ca sa nu te simti singura:)) :* >:D<
Mai stii la inceputul anului cum o sfidam pe profa de romana ca citeam amandoua in banca? :))

Daaaa. Si cand lipseam de la scoala, profa zicea ca am ramas acasa sa citim. Mai stii cand ti-a luat tie cartea si n-ai avut ce sa citesti toata ora? :)) Frateee, cred ca faceam scandal, ma dadeau aia afara din liceu😀.


Where's The Comment Form?

  • Si animalele simt!!!

    Protectia animalelor
  • Fii BIO!

    cosmetice bio
  • Adopta un prieten!

     Adopta un prieten!
  • Pozitia blogului meu

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

