Despre tinerete…

Posted on Februarie 1, 2010. Filed under: eu si ale mele..., Lumea pictata in...Mega Pixeli, Tampeniile unui copil | Etichete:, , , , , |

Zilele acestea ma tin de „goange”. Iata rezolvarea unui alt subiect (tip II) de BAC, din perspectiva mea.

CITAT: „In fond, pretuim tineretea pentru ca stim ca intr-o zi vom ajunge la batranete.” – Mircea Eliade in Oceanografie.

Tineretea reprezinta intriga si desfasurarea actiunii in existenta unui om. Perioada in care bartanetea si tineretea se suprapun este echivalenta cu punctul culminant al vietii, momentul in care omul este mai constient de sine ca niciodata, urmat rapid de batranete, care reprezinta la un moment dat, deznodamantul.

Eu consider ca cea mai lunga perioada a vietii unui om este tineretea, desi oricat de lunga ar fii, niciodata nu va fi de ajuns. Oamenii tind sa ramana tineri cat mai mult, fara a avea intotdeauna un motiv bine intemeiat. Cei mai multi dintre oameni pun accent si pretuiesc enorm tineretea fizica reprezentata de fermitatea pielii, lipsa ridurilor si a parului carunt, fara a realiza insa, ca in spatele unui chip pseudotanar se poate ascunde un suflet batran, o mentalitate batrana.

Cu ajutorul ultimelor tehnologii, un om de 70 de ani poate arata ca unul de 40 de ani, insa nu se observa oare, ca pe dinauntru el este batran?

Parerea mea este ca oamenilor le e teama sa imbatraneasca, asociind batranetea cu senilitatea, uratenia, neputinta si moartea, nevazand partile frumoase ale batranetii.

Conform credintelor mele, batranetea este o parte a vietii la fel de frumoasa si interesanta ca toate celelalte. Batranetea are farmecul ei, avantaje si dezavantaje. Omul care nu se teme de ea, va imbatrani frumos si sanatos si va stii sa fie in continuare vesel si iubitor, va putea transforma batranetea intr-un deznodamant prelungit si vu happy-end.

Presupun totusi, ca de si majoritatea oamenilor cunosc cele ce am spus mai sus, tind sa pretuiasca exagerat tineretea, sa se forteze ca in acest timp sa realizeze cat mai multe. Mentalitati invechite precum „la 40 de ani nu voi mai putea dansa pentru ca nu se cuvine”, ii fac pe cei tineri sa petreaca foarte mult timp in discoteci si baruri din dorinta de a nu pierde cev, de a petrece acum si pentru momentul in care nu vor mai putea s-o faca din cauza varstei. Aceste lucruri sunt absurde. Pe vreme ce timpul se scurge peste noi, ne vom schimba, insa nu drastic, si ni se vor schimba si gusturile, mentalitatea, obiceiurile. Vom fi tot noi, insa sub o alta forma. Sub ce forma? Numai de noi depinde.

Toate acestea fiind spuse, este gresit sa fugim de batranete si sa supraapreciem tineretea. Fiecare etapa a vietii este frumoasa si importanta si nu trebuie amanata, caci fiecare lucru trebuie facut la vremea lui, altfel nimic n-ar mai avea rost. batranetea trebuie sa fie acceptata si pretuita, trebuie sa fie perioada impacarii cu sinele, a acceptarii trecutului.

Etapele vietii merga mana in mana, asadar, si tineretea merge mana-n mana cu batranetea😉

Iata o imagine care mi s-a parut de-a dreptul haioasa. V-o prezint pe bunicuta deschisa la nou, care imbina tehica moderna cu ocupatia ei preferata:

Make a Comment

Lasă un răspuns

6 Răspunsuri to “Despre tinerete…”

RSS Feed for Nicoleta Bucșaru Comments RSS Feed

foarte frumos textul argumentativ…foarte multa insiratie si foarte complex

va multumesc este exact ceea ce cautam……dar totusi este foarte interesant ce ati postat pe aceasta pagina…

Multumesc pt apreciere! Ma bucur ca ti-am putut fi de ajutor😉

Întâmplător m-a preocupat definiția tinereții chiar în tinerețe, datorită meseriei și conjuncturii. Nu că eram prea preocupat de acest subiect, ca să nu mint, ci pentru că mi s-a părut că e sarcină de servici. Am lucrat la revista Știință și tehnică care aparținea de CC al UTC deci se cuvenea să mă preocupe subiectul. Mai mult, eram cel mai tânăr redactor/șef din presa centrală la vremea aia (scuzați-mi laudele de sine, dar sincer să fiu am avut tot timpul senzația că a fost o greșeală, că nu meritam așa ceva…) Deci, ca să revin, am conceput într-unul din almanahurile Știință și tenhnică, sau Anticipația o dezbatere pe niște întrebări din care una suna cam așa: Ce înseamnă tinerețea! Cu ajutorul redactorilor și mai cu seamă a numeroșilor colaboratori, pe baza prestigiului de care se bucura revista în acele vremuri am primit o sumedenie de răspunsuri de la oameniu simpli dar și de la somități ale acelor vremuri, academcieni, profesori universitari, cercetătorti științifici de prestigiu. Cel mai frumos (după părerea mea) răspuns a venit de la o elevă, nu/i mai rețin numele pe care l-am pus primul în material. Răspunsul pe care nu-l voi uita niciodată suna cam așa; Tinerețea este o stare de spirit caracterizată printr/o mulțime de proiecte de viitor. Acuma, după mulți ani pot spune că tatăl meu, care a murit la 98 de ani a murit tânăr pentru că i/am găsit o mulțime de însemnări despre proiecte care ar fi urmat să le dezvolte. Dar nu orice proiecte, ci acelea care ar fi fost dedicate să le folosească cei din jur. Deci celorlalți. În ultimă instanță am înțeles destul de târziu că tinerețea este o stare de grație caracterizată prin generozitate! Sub semnul dragostei față de aproape. Căci în tinerețe se clădesc cele mai frumoase prietenii!!!!

„…tinerețea este o stare de grație caracterizată prin generozitate! Sub semnul dragostei față de aproape.” – într-adevăr, o definiție foarte frumoasă a tinereții!


Where's The Comment Form?

  • Si animalele simt!!!

    Protectia animalelor
  • Fii BIO!

    cosmetice bio
  • Adopta un prieten!

     Adopta un prieten!
  • Pozitia blogului meu

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

